Adobe Flash en Actionscript voor spelletjes

Games zijn in elke generatie en in alle vormen enorm populair. Je hebt verschillende soorten games. Een van deze soorten zijn Flash spelletjes. Flash spelletjes zijn games die met het Adobe Flash programma worden gemaakt. Naast het programma Adobe Flash is Actionscript een belangrijk aspect bij de ontwikkeling van een Flash spelletje. Ze kenmerken zich veelal door de eenvoud en simpele speelstructuur. Vaak zijn het kleine spelletjes die op bijna elke computer te spelen zijn en ze worden gespeeld met  behulp van de muis of het toetsenbord. Met name bij casual games en gok spellen zoals online casino of gokkast spellen wordt deze techniek gebruikt, omdat het de drempel om te spelen enorm laag maakt. Ook leent de techniek zich uitstekend voor dergelijke spellen, omdat er geen zware grafische hoogstandjes worden verwacht.

Het creëren van animaties

Het Adobe Flash programma geeft je de mogelijkheid om animaties te maken. Ook interactieve animaties kun je ontwikkelen, welke voor het spelen van een spel nodig zijn. Vaak worden deze animaties gebruikt bij de spelletjes die je dus gratis op het internet kunt spelen. Je moet Adobe Flash wel op je computer hebben geïnstalleerd wil je een Flash spelletje kunnen draaien. Vooral op computers met een x86 processor zijn de spelletjes daarom goed te spelen en is de download van de software meestal niet eens mogelijk. Dit omdat de drivers reeds in de internet browser van dergelijke pc's is geintegreerd.

Flash spelletjes hebben een bepaalde stijl

De animaties die met het programma Adobe Flash worden gemaakt zijn vaak te herkennen aan een bepaalde stijl. Ze hebben vaak grote gekleurde vlakken en lijnen die met effecten vergroot of gedraaid etc. kunnen worden. Je kan dus aan de personages van een spel en de grafische vormgeving van de spelomgeving zien of het een Flash spelletje betreft.  De spelletjes zijn over het algemeen niet groot of ingewikkeld maar wel erg interactief. Flash is een relatief goedkoop programma, waardoor op een makkelijke manier een spelletjes kan worden ontwikkeld zonder hierbij gebruik te maken van vele geavanceerde speciale computerprogramma's.

L.A. Noire Linkin Park: 8Bit Rebellion Second Life